Celoroční plán práce školní družiny 2025/2026
Provoz družiny:
- ranní družina 6:00 – 7:40
- odpolední družina 11:40 – 16:00
Školní
družina zabezpečuje žákům náplň volného času v době před vyučováním, odpoledne
před odchodem domů nebo do jiných zájmových aktivit. V tomto školním roce
budou ve škole pracovat 2 oddělení.
1.oddělení: vychovatelka Jitka Polášková
2.oddělení: vychovatelka Ludmila Bečičková
Žák je
přijímán do školní družiny na dobu jednoho školního roku.
Oběd
11:40 – 13:15
Odpočinkové činnosti 11:40 – 13:30
- odstraňování únavy žáků z
vyučování, relaxace (dle jejich individuálních potřeb)
- relaxační cvičení, navozování a
vytváření pohody žáků
- odpočinkové a relaxační
aktivity na koberci
- prohlížení obrázků, četba knih,
časopisů, poslech hudby, pohádek
- stolní hry, hry
s hračkami, společenské hry, hrátky se slovy, konverzace, vyprávění
- hudební a hudebně-pohybové
chvilky
- aktivity zaměřené na rozvoj
intrapersonální a intrapersonální inteligence, sebereflexe, sebehodnocení
Zájmové a rekreační činnosti 13:30 – 15:00
Sportovní
- aktivity zaměřené na rozvoj
tělesně-kinestetické inteligence
- kolektivní hry a soutěže
- průpravná cvičení, tělovýchovné
chvilky
- posilování tělesné zdatnosti
- upevňování morálních
vlastností, potlačování nesportovního chování (fair-play)
- vštěpování zásad bezpečnosti a
hygieny při sportovních aktivitách, vytváření kladných citových vztahů
v týmu
- pohybová aktivita na čerstvém
vzduchu s přihlédnutím k počasí a zdravotnímu stavu
- tělovýchovné chvilky, míčové
hry
- soutěživé hry, pohybové hry,
konstruktivní a tematické hry
Přírodovědné a environmentální
- aktivity zaměřené na rozvoj
přírodní inteligence
- rozvoj zájmu o přírodu
- práce s atlasy,
vyhledávání informací o živé a neživé přírodě (knihovna, PC)
- výchova k ohleduplnému a
šetrnému přístupu k přírodě, ochraně životního prostředí
- pozorování přírody a jejích
proměn
- třídění a zpracování odpadů
(sběrové akce)
- nauka o počasí
- péče o zeleň a rostliny
v budově a areálu školy
Estetické
- využívání rozličných metod a
prvků výtvarné, hudební, literární a dramatické výchovy
- probouzení zájmu o četbu,
poslech a dramatizaci
- rozšiřování vědomostí a
dovedností v oblasti kresby, malby, pracovních dovedností
- práce s přírodninami a netradičními
materiály
- montáže a demontáže stavebnic
- využívání poznatků získaných ve
škole, jejich aplikace v praxi
- vedení k samostatné tvořivé
práci, rozvoj kreativního myšlení
- rozvoj řeči a komunikace
- ohleduplné chování, tolerance
odlišností (věkových, pohlavních, rasových, …)
- hygiena, péče o zdraví,
bezpečnost práce
- rozvíjení hudební,
hudebně-pohybové
Sebeobslužné činnosti (průběžně)
- upevňování dopravních znalostí
- dodržování zásad osobní hygieny
- seznamovaní se zásadami
zdravého životního stylu
- seznamování se zásadami péče o
své zdraví a vlastní zevnějšek
- péče o vlastní věci
- seznamování se zásadami první
pomoci, prevence proti úrazům
- zásady stolování
- úklid pracoviště po ukončení
jednotlivých činností
Příprava na vyučování 15:00-16:00
- psaní domácích úkolů (dle
domluvy s rodiči a třídním učitelem)
- procvičování a upevňování
probraného učiva
- čtení z čítanek
- vyhledávání nových informací
(internet, PC)
- výukové programy na PC
Pravidelné měsíční činnosti
- Poučení o bezpečnosti před
každou činností
- Správná hygiena, stolování,
společenské chování
- Pravidelný pobyt venku,
odpočinková a rekreační činnost
- Tematické vycházky do přírody
- Posilování přátelských vztahů
- Ohleduplnost ke starším lidem a
handicapovaným
- Ochrana životního prostředí
- Význam rodiny- stálá spolupráce
s rodiči